3 tips om E-commerce echt ingewikkeld te maken

crop faceless female artist making scheme with pencil on paper
Photo by Karolina Grabowska on Pexels.com

Test je afhaakmoment: 

“Kijk”, zeg ik tegen hem. “De website heeft een CMS-systeem en daarin worden de teksten geschreven die je ziet op de site. Voor producten is dat anders. De producten zitten in het e-commerce systeem oftewel het PIM-systeem. Via een interface stromen ze 1x per nacht de webshop in. Als je op de PDP van de webshop een attribuut wil laten zien, dan kan dat, maar die moet wel in het interface bericht zitten. Dit kunnen we testen op de acceptatie omgeving, niet op de development, want die omgeving heeft niet alle producten.” 

Met grote ogen kijkt hij me aan en vraagt: ”Wil je dat nog even herhalen? 

De afgelopen jaren heb ik vaker van dit soort gesprekken gevoerd. Gesprekken waarbij het even duurde voordat we elkaar begrepen. Ik was niet alleen, maar ook directeuren en managers waarmee ik werkte maakten dezelfde ‘fout’.  

Wil je mijn tips lezen om verwarring te zaaien en transformaties ingewikkeld te maken? Ga naar www.romeogoedel.today 

Geef een reactie